Imaginatia de duminica

Tre’ sa devina o rubrica constanta.

Duminica asta sa ne imaginam ca traiam in Romania. Dar nu oricare Romania, Romania care ar fi trebuit sa fie dupa 20 de ani.

Asa ca plimbandu-ma prin capitala, in piata Revolutiei, unde troneaza statuia fostului iubit presedinte Iliescu, care a reusit sa faca din Romania o a doua Germanie, ma uitam la un barbat, care a aruncat o hartie pe jos si cum un pusti de 17 ani se duce ii atrage atentia si ia hartia de jos si o arunca la tomberonul de reciclat hartie. Ridic privirea si pe cer un avion trece cu un afis in coada anuntandu-ne ca datorita cresterii economice si a crizei celorlalte tari, luna aceasta suntem scutiti de toate taxele si impozitele, pentru a nu avea un excendent bugetar de record mondial.  Facand cativa pasi inspre o statie de metrou, cobor pe niste scari rulante de un luciu aproape orbitor, inspre peronul acoperit cu marmura. Un tren rapid si silentios trage langa peron si usile se deschid rapid. Inauntru cateva persoane, angajate ale Metrorex (care da cadouri la pasageri, random, in fiecare zi), te invita sa iei loc pe un fotoliu proaspat curatat. Ajung in statia Gara de Nord si urcand inspre peronul de tren remarc angajatii CFR care te ajuta cu bagajele. Ma duc la un ghiseu unde o tanara doamna imi zambeste politicos si imi doreste drum bun in timp ce imi da biletul al carui cost este doar costul de imprimare, deoarece CFR, acum prezent in mai multe state ale UE, isi castiga profitul din alte tari, iar pentru cetatenii Romaniei drumurile cu trenurile de mare viteza sunt aproape gratis.

Ma urc in tren, nu am bagaje prea multe fiind intr-o calatorie scurta de la Constanta la Bucuresti si acum inapoi. In compartimentul unde am loc, compartimentele fiind doar cu 4 sau cu 2 locuri, nu mai este nimeni iar persoana care se ocupa de compartimentul meu ma intreaba daca vreau o revista sau vreo bautura din partea companiei. Cer o apa plata, Evian, ca acum daca s a descoperit in Romania cel mai pur izvor din lume, si au facut fabrica aici si noi, adica un om de afaceri roman, am cumparat-o. Zic noi pentru ca toti romanii care au cate un business (80% – din populatie este actionar si/sau are un business privat) indiferent de tara si unde deruleaza afacerile, platesc taxele si impozitele la zi, in Romania. La monitorul cu ecran generos  care se coboara din tavanul compartimentului, un comunicat de ultima ora al presedintelui Basescu, ne anunta ca flota tarii a devenit prea mare pentru porturile romane si pentru ritmul de dezvoltare si astfel trebuie sa inchiriem porturile Bulgariei.

In timp ce trenul zboara la nivel cu solul, fiind propulsat magnetic, in urma cercetarilor din care s -au inspirat si japonezii, lasand in urma cea mai inalta constructie din lume din centrul Bucurestiului de peste 1km, peste campiile de grau si recolta un intreg spectacol armonios al sistemului de irigatie iti desfata privirea. Autostrazile care se petrec una peste alta sunt circulate de masini romanesti, acum apreciate la nivel mondial, peste calitatea germana. De la Daciile luxoase pana la nou reinviata Lastun ca o pasare phoenix, noul Lastun 300 fiind un spectaculos roadster de 300 de cai. Acum, dupa 20 de ani, ne permitem combustili fosili la preturi ridicole de mici, deoarece Romania detine monopol in Marea Neagra, luandu-i fata Rusiei. Trenul face cam o ora pana in Constanta. Sun la o companie de taxiuri si imi rezerv o Dacie decapotabila care sa ma astepte in fata garii. Vocea de la celalalt telefon, am intreaba de preferinte, daca doresc un sandivich, daca soferul sa fie soferita.. etc si imi da numarul de loc de parcare unde va fi parcata masina. Prefer un taxiu, cu toate ca cel mai rentabil acum este sa iei un rent a car cu tot cu sofer sau fara, cheltuielile cu transportul cetatenilor romani, fiind suportat de stat, dar taxiul este mai simplu de comandat si poti sa schimbi masina si soferul de la cursa la cursa.

Cobor din tren si aerul varatec de mare ma loveste usor peste fata, dar este repede estompat o data ce ies din gara de gurile de ventilatie de aer conditionat ce sufla din asfalt. (am importat sistemul de la arabi) Imi conectez aparatul Nokia de reteaua wireless a orasului si orice anunt care ma intereseaza in functie de setarile facute, aparatul ma va alerta. Zic aparatul deoarece nici un roman nu isi cumpara telefon putand sa isi aleaga orice model Nokia dorit de aparate capabile de o tehnologie peste un laptop normal. Nokia devenind un brand romanesc, prin prima fabrica de telefoane deschisa acum 10 ani,  descoperind ca angajatul roman este model iar inteligenta acestuia si-a motivat producatorul sa se mute de tot in Romania, iar actionariatul cu tot cu  familiile lor sa devina cetateni romani.

Ma sui in taxiu, domnisoara inchide usa dupa mine si imi spune ca acum este transportatorul meu personal si imi sta la dispozitie. Ii spun sa ma duca la studiourile de filmare de pe malul marii. Constanta Hills fiind cel mai mare producator de filme din lume, toti actorii importanti devenind cetateni ai Romaniei, detine si cel mai ravnit premiu: “Radu”. Premiile Radu sunt cele mai ravnite din lume. In timp ce trecem prin piateta asfaltat cu piatra nobila din fostul cartier Casa de cultura, acum numindu-se Raiul de Cultura (unde accesul la orice informatie culturala este gratuita) , statuia eroului national Radu Mazare troneaza majestos infatisandu-l pe acesta in timp ce se opunea unor traficanti de arme si masini sa treca pe acolo. Eroul, a murit acum cativa ani, intr-o lupta eroica in care a reusit sa captureze 20 de nave de tonaj mare pline cu marfa de contrabanda. Armele au fost trecute in patrimoniu iar masinile ieftine gen Mercedez, Audi sau BMW si drogurile scufundate. De atunci in Romania, coruptia a scazut dramatic la cel mai mic nivel din lume. Casele romanilor sunt construite de stat care prin firma sa de constructie, cladeste cele mai importante structuri din lume. Tot ce trebuie sa faci e sa faci o schita si un arhitect din primarie il transforma in plan si in cateva luni iti ridica casa pe ce teren vrei tu din zona Constantei. Daca nu e strada primaria e obligata moral si juridic sa iti faca o alee de 4 benzi.

Revenind, cu soarele care se reflecta in capota de carbon a Daciei, motorul care toarce frumos si condusul lin al fetei de la volan, il sun pe Tom: “- Tom, prietene, m-am intors in oras. Ne vedem sa discutam despre filmul tau de retragere?”

“Vino la studio ca mai am o scena de filmat din ultimul film si discutam inainte de asta” imi raspunde intr-o romana perfecta.(limba de circulatie internationala)

” Ok, stiu si promovarea cum va suna!”

“Cum?”

“Ultimul film de “Radu” al lui Hanks! Vorbesc eu cu baietii de la “Radu” si ce nu fac ei pentru Tom Hanks!”

“Super!”

————————————————————————————————————————————————-

cam atat…. ne vedem duminica viitoare.

Advertisements

Leave a comment / Comentezi?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s