Skoda Octavia 1.2 Tsi Business

Mi-am luat masina. A fost un proces lung si laborios, plin de framantari si idei care de care mai nastrusnice. Pana la urma, m-am oprit la ceea ce se vede in titlu si in unul din anterioarele.

Inceputul. Am zis ca ii cumpar masina unui prieten. Astra Clasic 5700 euro, 2008, 23.000 km. N-a fost sa fie. Eu nu aveam toti banii, atunci si el, normal, a dat-o. Nu am vrut sa-l incurc, ii trebuiau banii. Am ratat-o. Dupa asta, au urmat lungi si nenumarate zile si nopti petrecute pe forumuri, site-uri de vanzari cautand masini si pareri. Vezi ca Renault e mai scumpa la piese la intretinere, vezi ca Astra are o suspensie spate de te caci pe ea, vezi ca la Passat ii cade electricul, vezi ca la “cutare” ii cade avansul in baia de ulei… puii mei.

Am ajuns la concluzia ca vreau o masina de vreo 2 ani, cu km putini si intretinuta, dar nu de la samsari si din Constanta. Ma rog, cautari, mers in obor, telefoane si asa mai departe. Incet, incet se instaura frica de a nu lua o teapa majora. Toti mi se pareau suspiciosi, toti parca se ocupau cu asa ceva. Unii chiar erau oameni ok. Ma stabilisem la un Ford Focus din 2008 cu 30.00km, 1.6 benzina. Vroia 9500 euro si nu vroia sa mai lase deloc. Masina arata impecabil. Omul o avea in fata casei si cam pe acolo isi facea veacul. Accepta orice verificare, atata timp cat sunt eu multumit. Era ferm ca masinuta lui nu are nimic stramb sau lovit. In fine, ne-am ofertat si razgaiat unul  la altul, pana am fost nevoit sa plec iar din tara. Intre timp banii s-au mai adunat, un pic. Am facut consiliu de familie (nevasta, fi-miu(are 11 luni)) si ne-am gandit. Ce este masina pentru noi?

Concluzie: Vroiam o masina, care, si la 10.000 euro este destul de scumpa pentru puterea noastra financiara. Deci nu o vom revinde foarte curand, sa zicem vreo 5-7 ani poate 10 cine stie. Acum, ce rost mai avea un sh, daca oricum un sh mai vechi cu 2-3 ani va valora mai putin ca una noua peste 5 ani. Sh-ul va avea 7-8 ani si aia noua 5 ani… mai mult sau mai putin tot acolo era devalorizarea. Deci, masina noua.

Sa ne numaram banii, sa vedem remat-ul cand incepe.. etc. Si a inceput distractia…Sa mergem la test drive-uri, sa luam Logan diesel, sau mai bine un clio symbol, dar e intretinerea scumpa, sa luam un ford focus 1.6 benzina…. dar stai ca are cineva si consuma cam multisor. Dar mai intai sa vedem ce dotari avem nevoie… pai sa fie aer conditionat.. pai sa fie climatronic ca cica mentine temperatura si nu-l zapacim de cap pe ala mic si geamuri pe spate electrice ca nu as vrea sa demontez manerul de la macara ca sa nu mai umble ciutanu la el. Si as vrea si cotiera ca stiu cum e sa mergi la drum mai lung cu cotiera (nu mai vorbesc de alte dotari,senzori si bla bla) si sa nu coste mai mult de 11.000 euro. Aaaa, si un aspect important este portbagajul, unde sigur o sa avem nevoie sa adopostim o trotineta niste cumparaturi sau vreo masinuta mai voluminoasa, umbrela de plaja si piscina pentru asta mic.. si cate si mai cate. Recunosc ca aici e campioana nevasta-mea la indesat in portbagaj cate ceva. Deci, sedan sa fie.

Si uite cum optiunile s-au mai redus… Fordul era cam scump, Skoda la fel, la renault ma atingeam de benzina pe un megan sau fluence dar mai cheala asa, la opel ramasese astra clasic III… si la skoda mai era si tour-ul asta nou dar cu 1.4 mpi… Loganul iesea din discutie (datorita mie mai ales… nu vreau sa merg cu frigideru pe strada etc) japonezele sedan mazda 3, toyota corrolla etc mult mai scumpe. Si uite din configurator in configurator, am ajuns la Skoda cautand informatii despre 1.2 tsi (miraculosul mic si puternic) de la vw. Forumuri, cafele baute si nopti pierdute cu dureri de ochi. Test drive-ul cu 1.2 tsi nu l facusem inca. Ma sui la fordul prietenilor  sa-l conduc un pic… si mi-a placut cum se simtea in curbe, cum accelera (destul pentru nevoile unui orasean), toate luminitele alea de pe bord si mai ales cum se simtea masina, pozitia la volan… ma rog.. de toate.. dar cand m-am uitat la consum.. era in jur de 11.9.  In fine, reanult-ul stiam cum merge… opelul la fel, la ambele pro si contra dar de calitate, iar despre skoda… ce sa mai condusesem destul de mult un 1.9 tdi 4×4 prin oras si nu numai.

Dupa cateva vizite la dealeri locali m-am intors destul de bosumflat cu niste oferte “frumoase” de vreo 15-16 k. “Suupeeeerr”.. raman la Bubu a mea si gata. Nu mai imi iau nici o masina. Las ca nu s-a nascut nimeni in masina.. ( ma rog.. cu cateva exceptii).

Ma duc sa fac testul la Octavia 1.2 tsi… Masina visurilor era ea. Am simitit de la primele viteze… elastic motorasul a garait si a zbughit-o inainte la o comanda ferma. Cum se conducea, farurile alea mari pe care scria Octavia aproape decadent, calitatea materialelor pe care o stiam dintotdeauna si portbagajul o intindere vasta de mocheta.( Ca si comparatie, am bagat caruciorul lui asta micu si mi-a ramas portbagaj cat are fordul normal.) Intr-a 6-a la 140 km in cele 3ooo de ture… e liniste. Se aseaza usor pe strada si pluteste. Dupa vreo 30 km de amestecat cutia de viteze cu 2 plecari de pe loc si calcat un pic in accelaratie.. ajung in fata showroom-ului. 8.3 consum (resetasem comp de bord inainte sa plec) Trafic fusese, de menajat nu o menajasem…

De atunci, alte masini parca nu au mai avut aceasi atractie pentru mine. Ma tot rodea faza cu motorasul asta mic. Citit forumuri la greu documentat , cautat persoane cu 1.2 tsi tot tacamul. Configurat o Octavia cam cu de toate.. pretul final 15000 euro. Cat mai dai pe vouchere ca doar ce a inceput rematu pe 2011 si cat scazi ca si reducere ajungea undeva la 13800. Ne mai imprumutam, zic. La Constanta am zis ca fiind de prin zona, poate daca le si dau cash, mai lasa ceva la pret. De unde frate, nimic, nada, zero.

Caut in Bucuresti, prima reducere la un dealer 400 euro, la urmatorul.. am reusit cu chiu cu vai un 700 euro.. deci fiind pe acolo ca si bani cu niste imprumuturi iar Octavia business avand cam tot ce ne trebuie si ceva in plus… am luat-o. Albastru Aqua… cica nu o sa mai fie octavia albastre de astea… sa vedem zice orbu.

Pentru cei care vor sa isi cumpere o astfel de masina am cateva pro si contra sau imi place si nu-mi place. Sa le zicem pareri.

Pro:

– motorul 1.2 tsi isi face treaba exemplar pentru un familist NEvitezist; (sa vedem cat rezista)

– motorul 1.2 tsi nu moare in depasiri, nu trebuie turat in 6000 ca sa simti ceva

– mai intai urca-te la volan si dupa aia comenteaza de motor si cum trage; eu pe autostrada am fugit de un santa fe cu 160 km de s-a pierdut saracu, mai mult de aici nu am nevoie;

– protbagajul e imens. Pe bune. Si nu doar cum se deschide… e HUuuuugeee;

– sistemul de sonorizare este mai mult decat acceptabil ( e la fel ca si Bolero – doar ca ala are touch screen si citeste SD-uri)

– cutia de viteze este exemplat etajata; cred ca nu si-au dat seama cat de bine au facut-o cand au scos-o pe piata. Poti sa alegi aproape orice treapta la orice viteza;

– spoturile in oglinzi (optionale) sunt bestiale noaptea;

– se aude frumusel la accelarari;

– nu te lasa in depasirea TIR-urilor, A NU SE CITI BMW, MERT, AUDI etc;

– pe sosea se aseaza silentios si fara prea mult ruliu;

– materialele din interior sunt in nivelul clasei, poate opelul nou sau ford-ul nou sa o intreaca;

– pozitia la volan mie imi place cel mai mult,

– compartimentele de depozitare sunt super ok si mai mult decat suficiente: langa volan, deasupra in plafon,deasupra pe bord, cotiera, torpedou, buzunarele usilor – sticle de 1L de cola intra perfect si chiar 1.5L;

– maxi-dot-ul nu trebuie ratat;

– locul unde iti odihnesti piciorul la drum lung face minuni pentru piciorul stang, pentru dreptul exista tempomat;

– octavia e o masina joasa. Pana acum nu am realizat. Bine, cu conditia sa nu iti iei pachet drumuri grele ca ti-o urca ceva pe suspensii. Eu am constatat la un stop, diferenta. Cam o palma. Mie imi plac masinile joase. Nu ajung in fiecare zi la munte sau la tara sau nu urc bordurile lui Videanu deci nu am nevoie de PDG. Gropile mari le evit. In rest nu vreau o masina cocotata nenatural;

– daca tii apasat butonul de inchidere de la cheie se deschid toate geamurile si invers la inchidere;

– octavia e o masina rezistenta, inca, nu e prima pe care o conduc;

Contra:

– stergatorul pe spate e optional. pe sotie o ajuta.. pe mine ma enerveaza

– tapiteria nu e ce a fost. mi se pare ca au redus la calitate, parca e mai plastic si da impresia ca se agata foarte usor;

– oglinzile ma enerveza cum se aranjeaza.. dar asa sunt la majoritatea;

– portbagajul nu se deblocheaza, cateodata, complet din telecomanda;

– daca vrei cheie briceag vrei echiparea business, in rest iti da una din aia normala dreapta si cu alarma separat;

– pentru un vitezoman, ar trebui sa-si ia poate 1.4 tsi sau 1.8 tsi ca sa se simta o masina sportiva, pentru cine are nevoie;pentru mine e de ajuns sa ajung pana la 160 in limite rezonabile si comparabil cu alti timpi pe motoare mai mari;

Deci, momentan masina are vreo 1000km si nici nu as avea cum sa fiu decat super multumit de ea. Peste o luna si alte poze.

LE: de la 120 la 160 km/h intr-a 5a si trecut intr-a 6a cu aerul pornit, nici macar nu am depasit 4000 de ture, un Santa Fe (nu stiu daca era 4X4, dar nu cred) nu a reusit sa ma ajunga. Pentru mine e de ajuns.

Comentariile care nu au un stapan nu sunt aprobate.

Advertisements

4 comments on “Skoda Octavia 1.2 Tsi Business

      • Buna seara,
        Mai detineti masina? Cum merge?Sunteti multumit de ea? Distributia este lant? Multumesc!

      • Buna,

        Da, masina este in stare foarte buna. Sunt multumit de ea, desi i-a fost schimbata distributia pe lant pe garantie kulantz (garantie pentru defecte de fabricatie). Are 2 ani decand i-a fost schimbata distributia si nu am mai avut probleme de nici un fel. Sper sa ramana asa!:)

Leave a comment / Comentezi?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s