Daca tot am inceput, macar sa termin (atentie! cel mai lung post)

O sa fiu rau. Nu de acum incolo, ci doar in randurile urmatoare.

Cel mai mult imi plac frazele care incep cu: ” Studiile arata ca….” si de aici incolo poti sa bagi orice. La ce mama naibii ne mai trebuie stiri furate din alte parti sau repetate in continuu. Bagi direct; Studiile arata ca de maine se va scumpi carburantul. Si pac. Ai inchis gura. Nu ca aia au facut si au dres, nu, frate, studiile. Si de aici pleaca. Cum cine? Prostia. La noi romanii.

Roman in Romania.

Tara de glorie apusa de demult. Atat de demult incat nici bunicu nu mai stie, iar in cartile de istorie oricum se invata de Becali si Columbeanu. Romania este o tara minunata, frumoasa si plina de oameni. De fapt asta e marele ei defect. E plina… de… romani.

Si eu sunt roman si imi place sa fiu roman. Imi place pentru ca am o sansa. Romania e tara tuturor, punct. A sanselor. Aici stiu ca orice as face (sparge o banca de ex), am o sansa!!! sa mituesc un judecator, un politist etc. Pai cum sa nu ziceti ca nu e Romania tara tuturor sanselor?

Si atunci, noi, romanii, de ce sa emigram in alte tari cand aici in romania, poti sa te uiti la colegul de munca sa ii apreciezi munca si eficienta acestuia si sa fii promovat si apreciat pentru asta? Zic, adica in alte tari daca te duci si te uiti la munca altuia cred ca ajungi sa te uiti fix la usa, ca o sa fii dat afara. Dar, nu la noi, acesta e un fel de sport national. Ce conteaza daca ala are de munca sau nu are, daca asa si a negociat contractul sau pur si simplu are niste timpi morti sau poate chiar nu are chef de munca in ziua aia… nu frate, orice roman si aici atentie, nu tre sa fie nici macar angajat la aceasi firma, regulile se fac pe parcurs, poate sa se ia de oricine care are un job si observa ca nu face nimic. Tu, cu ochiul ala de vultur esti in stare sa apreciezi, asa, la o trecere, un job si un om. Cine mai poa sa faca asta in afara de romani? Nimeni, evident.

Mai departe, la noi romanii, apreciez si voi aprecia intotdeauna deschiderea la nou si la civilizatie. Cum vezi unu ca isi baga si isi scoate cum are dreptate. Cum il vezi pe unu ca arunca pe jos (nu stiu ce am cu gestul asta.. dar ma enerveaza la culme) cum gata, mirare, uau ce deschisi suntem noi la nou, sa aruncam si noi, deci. Cum vezi unul ca fura, uau,  ce nouatate, dar vai cata inteligenta! Aici o sa dezvolt un pic… logic sau nu, just follow. Mai auzi pe cate unu… da’ ce are domne? A furat de la patron! si ce patron! nu asa.. din ala din Forbes sau Capital. Deci, are bani domne’ nu duce lipsa. Am un lucru doua, sa va zic.Vorba vine. 1). Patronii, in special aia din Capital sau Forbes, stiu cand sunt furati si cam cat cu aproximatie. 2). Exista niste analize si indici de profit (nu din ala la negru, ala e tinut in alte acte) care sunt monitorizati. Logica mea e urmatoarea. Eu mare patron, produc ceva (orice) sa zicem pantofi sau ofer servicii … whatever… iar un sofer angajat la compania mea cotata in Forbes, ma fura intr-un an, cam valaorea unei masini (exagerat, dar nu tot timpul). Pentru mine, acea lipsa de valoare insemna ori cheltuieli fictive trecute pe undeva prin contabilitate sau pierdere daca il prind, iarasi whatever. Dar, un astfel de om stie ca are un obiectiv, un profit de atins si de al depasi pe cel de anul trecut, deci, pentru a ajunge la suma sperata si pentru ca piata suporta, sa zicem, voi mari un pic preturile, pentru ca eu ca mare patron nu vreau sa pierd nimic sau daca piata nu suporta si e criza, poate tai salariile un pic, cam cu cat m-a furat angajatul respectiv. Orice metoda eu ca si patron o gasesc. Ideea de baza ramane = pentru un boss profitul nu se micsoreaza, dar suferinta si consecintele actului de furt le poate suporta oricine, de la client pana la angajat. Mai stiti sloganul ala la OMV: “pentru ca Romania va creste prin bun simt si responsabilitate” Eu as zice ca se traduce asa: “Pentru ca Romania nu va creste si pentru ca angajatii romani ma fura la pompa, va maresc preturile. Auf Wiedersehen prostilor!

Romanii, fratii mei, sunt niste oameni saritori. Daca vad ca mananci bataie pe strada de la vreun neavenit cu masina de BulGary, il va ajuta pe sarmanu cu ceafa lata pe cat posibil. Ia uite, domne ce tupeu la asta cu masina inmatriculata in Ro, ia uite. Are bani al dreaqu, da-i, arde-l.

De asemenea, pana si din balada Miorita, se pot extrage niste caracteristici incredibile care se aplica si in ziua de azi. Efectul de turma este vizibil in 2 feluri. Cand turma tine cu o idee, nu neaparat cea rationala, toata lumea, dar toata lumea trebuie sa fie de accord, iar al doilea mod este ca atunci cand unul din turma are ceva, vreo masina sau vreun beneficiu, clar, dar absolut si ceilalalti din turma trebuie sa beneficieze de acelasi lucru. Si bineinteles, barfa, care a fost cu siguranta si in Miorita,poate chiar inventata in Miorita, sau poate chiar oita barsana ii provoca, chiar inainte sa-l omoare pe ciobanas, care evident nu era de accord cu turma, duce la aparitii televizate ale unor membrii ale turmei la stirile de la ora 5.

Si asa ajungem la televizor/media sa zicem. Noi romanii am avut intotdeauna un respect civic pentru tot ce inseamna agentie de presa, ziar sau televiziune. Bai, frate, daca aia au zis insemna ca asa e. Este Elodia disparuta? Este. Si uite asa ne uitam la televizor cu anii, dar nu ar recunoaste unul ca ii place sa se uite, sa vada romanu certandu-se, injurandu-se si atacandu-se. Pai, noi, romanii, de unde sa invatam, daca nu de la cei de la televizor?

Romanu, dintotdeauna este atotstiuitor. Ati intalnit voi un roman care sa zica, dar sincer , nu ca sa fie lasat in pace, NU STIU, eu nu ma pricep la asta. Eu nu. Orice , de la mecanica de motoare pana la analiza statistica, noi ne pricepem. Suntem un popor priceput. Si ca orice popor de priceputi, cei mai priceputi sunt acolo in varf, nu?

Romanu are de toate si nimic. Neam falnic si priceput (vorba vine) romanu are de toate. Cand alt roman enumera ce are e clar ca el ca roman are la fel, daca nu mai mult; si daca nu are mai mult decat cel care se lauda spovedeste atunci clar ala a furat. Dar intrebat la randu-i, daca ii ajung toate care le are, raspunsul vine invariabil: Ce sa am domne’? Eu nu am nimic, sunt sarman, nu vezi cate are ala?’ Sa moara vecinu sa ii iau capra, de te mint!’

Romanu s-a nascut conducator, de automobile, de masinarii, de vapoare, de departamente, de companii, de oameni etc. si lista poate continua la nesfarsit. Eu am observat, ca romanii sunt sefi manageri. Am colegi care sunt Barge Offshore Materials Manager (adica gestionar)… ca sa nu mai spun Food Offshore Cooking Manager (sa zicem bucatar) sau Floor Cleaning and Cabin Manager (steward). Fiecare e sef la el la munca. Mi se pare normal.

Romanu se imbraca cu un simt estetic fantastic … de prost. Bai frate, daca nu avem hainele de firma (nu vb de calitate) pe noi, nu ne baga in seama cineva. Te duci intr-o banca, la un ghiseu, si nu esti imbracat ca un om de afaceri , in costum si cravata se uita de parca ai venit sa le ..(f)uti… si daca te duci imbracat cu un hanorac sa zicem si niste blugi rupti si scoti vreo 2000 dolari si vrei sa ii schimbi… nu le mai …(f)uti, e deja viol.

English pliz, ui are romanianis. Evident, ca de ce sa vorbim limba romana care e atat de naspa si are atat de putine cuvinte? Trebuie sa ne imbogatim vocabularul cum som englis mai frent. Acum, bineinteles ca o lege tampita ca aia de bagat voci peste filme nu va avea succes, dar mai bine, eu ca roman, mai bine stiu doua limbi, adicatelea, tu languages, za romanian and za englis, decat one veri gud.

Concluzia: I love fucking Romania.

Mai sunt oare? Cu siguranta ..

Leave a comment / Comentezi?

