Teoria stomacului plin/gol

deci, se poateNoi romanii trebuie sa avem stomacul plin. Asa s-a impamantenit. Reminiscente de la tata Nicu. Nu stiu de unde sa incep. De la mic-dejunurile pline de oua si jumari cu un pahar mare de Cola rece, pana la o shaormica, kebab, mac, kfc etc noaptea inainte de club sau dupa. Mancam ca si cum s-a terminat mancarea din lume. Ca si cum maine nu o sa mai avem ce manca. Si inca ceva, trebuie sa ne simtim stomacul plin. Daca nu e plin inseamna ca ne e foame si crapam in noi.

Dupa mintea mea si corpul care a trecut si trece prin asa ceva, exista mai multe faze. O sa incerc sa trec prin toate.

Am plecat la drum de la 62-63 kg la 1,75 m. Nu am fost niciodata gras. Am facut un sport de “performanta” vreo 5 ani, plus miscarea normala pe care o faceam cand eram mai pe la doj’de’ani. Aveam 63 kile deoarce fusesem bolnav o perioada lunga de timp, fumasem mult prea mult pentru corpul meu si mult prea multe nopti pierdute ca sistemul meu imunitar sa mai faca fata. Oricum, astea au trecut si am ramas cu cele 63 de kile.

Pasul urmator a fost sa ma ingrop in mancare. Absolut orice. Nu mi-am refuzat nici o pofta oricat de mica sau de mare, inghetata noaptea tarziu cu o ciocolata intreaga sau shoarma mare in fiecare seara timp de o sapt cu vreo 3-4 beri sau friptane suculente cu nelipsitii cartofi prajiti. Si dupa toate astea mai bagam un cui la cosciug.( o tigara in termeni fumatoresti) Dupa cativa ani am reusit cu mici fluctuatii sa ajung la maiestoasa suma de 97 kg. O masa mai serioasa si faceam suta. Eram si am fost in stare sa mananc o pizza family de unul singur.

Tot timpul m-am gandit, la toate pragurile 70,80,90 de kg, ca gata! fac 80 de kile si slabesc. Acesta era pasul urmator. Negatia. Pot sa slabesc cand vreau eu, fara nici o problema. Si de fapt nu am nici o problema de sanatate, de ce sa slabesc? Si chiar daca apar unele probleme mici, sigur nu sunt de la faptul ca sunt gras si fumez. Negatia o au toti umflatii si fumatorii cronici. Partea nasoala este ca, nimic nu este adevarat. Esta ca la inot pe valuri. Ce usor te duci inspre diguri, in larg si ce greu te intorci inapoi… Kilogramele nu scad cu una cu doua si de tigari nu te lasi asa usor. Ce trebuie sa inteleaga fiecare este ca prima persoana care se raneste in tot acest proces sunt ei insasi. Nimeni nu are mai mult de suferit, atat fizic cat si psihic.

Ma mai lasesem de fumat o data acum cativa ani. Mi-am zis ca nu-i problema pot si acum. Nu sunt atat de dependent. Stiu ca atunci le-am aruncat dintr-o data si nu m-am mai atins de ele vreo 2 ani. Nu a fost nicidecum atat de usor. Rusinea sa mai ceri cate o tigara, sa rezisti langa un fumator care-si savureaza tigara la o cafea dulce de dimineata in sunetul linistit al marii, astea sunt obstacolele in mintea celui care accepta ca e dependent. Da, cred ca exista dependent de mancare. Sa-si simta stomacul full. Cum sta juma de ora cu stomacul gol crede ca e o foame de lup. De asemenea mai sunt si alt fel de dependenti. Dupa parerea mea cei mai greu de dovedit si care se reabiliteaza cel mai greu, in afara de cei dependenti de droguri, sunt cei dependenti de zahar. Orice corp are nevoie de cantitatea lui de zahar zilnica, problema este ca o depasim, devenim dependenti si o si procuram de unde nu trebuie, sucurile din comert, ciocolati si dulciuri fabricate in masa mare etc.

Vointa nu e de ajuns. Am ajuns sa aflu pe propria piele. Motivatia trebuie sa fie in acelasi plan daca nu mai sus decat vointa fiecaruia. Recomand cu incredere, pozele, oglinzile mari, parerile altora etc Orice te motiveaza sa ramai concentrat. Si de asemenea la fel de important este scopul. Cu totii avem un scop sau mai multe; cel legat de conditia fizica trebuie sa mearga pana la un anumit punct. Dar trebuie vizualizat si pastrat in minte tot timpul.

Personal am reusit sa ajung la 82 de kile, printr-o alimentatie sanatoasa si efort fizic cumulat si complex. (voi detaliat in alt post atat alimentatia cat si efortul) 15 kg in 3 luni si ceva. Nu-mi place sa tin o socoteala atat de contabiliceasca. Mai degraba luna in care m-am apucat. Mi se pare ca este mult si ca ar fi trebuit vreo 3 kile pe luna, dar asta e. Scopul este undeva la 70-72 kile dar vreau un corp antrenat atat fizic cat si mental. De ce?

Motivatia mea sau mai bine zis motivatiile mele sunt:

  • nu mai obosesc asa de repede cand urc niste amarate de trepte;
  • nu ma mai dor genunchi de la un pic de alergat si nu mai consum un tub de bengay si alte rahaturi;
  • nu mai ma “tine”, doare nimic in piept cand fac efort;
  • ma simt bine in pielea mea aratand ca un om aproape normal;(nu vreau sa fac performanta din asta)
  • stilul de viata ales d.p.d.v. al alimentatiei se reflecta pozitiv, foarte mult si in celelalte activitati;
  • nu vreau sa ajung la 40-50-60 de ani cu probleme pe care stiu ca as fi putut sa le preintimpin. Dupa 60 incolo nici jucaria nu te mai asculta si pleci la pescuit oricum:)
  • reticenta unora ma ajuta sa ma concentrez
  • rezultatele altora ma ajuta in motivatie
  • increderea in sine va creste simtitor
  • si poate un motiv serios si mai intim, sexul care creste in calitate (de ce sa ne ascundem dupa deget, toata lumea face sex, dragoste intr-un fel sau altul, mai pervers sau mai cuminte, dar cand combini rezistenta fizica de la 17 ani si cunostiintele de la 30 de ani, va iesi o combinatie incendiara 😉

O persoana care prin natura intrebarii m-a ajutat la motivatie si la focusare mi-a zis:

– Pai daca cola nu mai bei, de fumat nu mai fumezi, de mancat mananci numai chestii care nu sunt bune la gust, te gandesti tot timpul la slabit care mai e viata? Asta nu mai e viata! E sfarsitul vietii!

– Din punctul meu de vedere, beau cea mai buna bautura si mananc cele mai gustoase mancaruri si ma gandesc tot timpul cat am gresit pana acum, iar viata… VIATA de abia de acum incepe!

Asta i-am raspuns. Cand voi atinge cele dorite voi posta si pozele care sa exemplifice.

One comment on “Teoria stomacului plin/gol

  1. Pingback: Motivational | Imagining

Leave a comment / Comentezi?

